Læs mere om os

Danske film er en hjørnesten i dansk kultur. Det er måden hvorpå vi finder fælles national forståelse, samt konsoliderer vores lille sprogområde. Derfor bliver danske film også statsstøttet med mange millioner kroner hvert år. I dag er film dog også mere end blot underholdning. De fleste film bliver i dag produceret på telefonen og uploadet på de sociale medier, hvor de ikke blot indgår som underholdning, men også som et kommunikativt værktøj på lige fod med det skrevne ord.

Hvad end vi skal ud med: et vigtigt budskab, lave en jobansøgning eller på anden måde reklamere for os selv, så spiller film en stor rolle. Derfor er filmkundskab i dag en vigtig del af den almene dannelse. Desværre er der mange folkeskole- og gymnasielærere som har begrænset erfaring, når det kommer til filmproduktion. Derfor har vi stiftet Filmforeningen Perspektiv. Vores mål er at være et praktisk supplement i mediefag til børn og unge i hele Danmark.

Strategi

Vores strategi har fire punkter:
1.
Gøre vores hjemmeside (filmforeningen.dk) til en åben kurateringsplatform med undervisningsmateriale, til glæde for både elever og lærere
Se undervisningsmateriale
2.
Lave praktiske filmworkshops på folkeskoler og gymnasier.
Se workshops
3.
Lave efteruddannende praktiske filmkurser til folkeskole- og gymnasielærere

Se kurser